Vállalati közösségi tér

A vállalati közösségi tér egy belső portál a vállalatnál dolgozó munkatársak számára, ahol interaktívan tudnak információt megosztani egymással. A portál funkciói a szervezet saját igényei szerint alakíthatóak ki, így dokumentum- vagy fotótár, naptár, chat, fórum, játék alkalmazásokat is használhatnak rajta a munkatársak. Emellett a vállalati közösségi tér keretein belül nyomon követhető a munkatársak képzési fejlődése, és a HR által kezelt személyi adatok könnyen, egy helyen kezelhetőek, további szűrések, adatbányászások végezhetőek.

A munkatársak önmotivált rendszerhasználatát interaktív, játékos és izgalmas elemekkel érjük el.

A vállalati közösségi tér kiváló területileg szórt, központi vezetésű vállalatok számára, eredményesen alkalmazható kommunikáció, tanulás és információ-megosztás esetén.

Az általunk fejlesztett vállalati közösségi tér HR és PR megközelítésben alkalmas:

  • HR adatbázis kialakítására, egyéni, online űrlapok segítségével, amik fényképes, mindig naprakész adatokat tesznek elérhetővé
  • a cég életével kapcsolatos színes, képes hírek publikálására
  • interaktív cégen belüli kommunikációra (egyéni és csoportos szinten is)
  • fórum, chat, blog működtetésére
  • dokumentumok, körlevelek, nyomtatványok egy helyen való tematikus tárolására, letöltésére
  • egyéni dokumentumok, információk feltöltésére a HR felügyelete mellett
  • motiváló játékok, kampányok meghirdetésére
  • e-learning kurzusok indítására, online-tanulás szolgáltatására
  • céges naptár vezetésére egyénekhez rendelt tartalommal
  • egyéni szűrésekre, statisztikák készítésére, adatbányászatra tanulmányi és HR szempontból egyaránt.

Mi a vállalati közösségi tér előnye?

  • Könnyen, gyorsan lehet megszólítani a munkatársakat és terjeszteni a szervezeti híreket, a belső kommunikációs folyamatok kézben tartásával a HR szerepe erősödik
  • Informális, nem az ügyfeleknek szól, ezért a vállalat saját nyelvezetének használatával összekovácsoló, hangulatjavító hatása van
  • Azáltal, hogy a tartalmakat a munkatársak is feltölthetik, újfajta munkavállalói magatartást érünk el, ahol a munkatársak nem csak alkalmazói és tanulói a rendszernek, hanem létrehozói és alkotói is
  • A munkatársak a pihenőidejüket is szervezeti környezetben töltik el, így elkötelezettebbé válnak a vállalat irányába
  • A chat és fórum alkalmazások növelik a szervezet különböző szintjei és egységei közötti kommunikációt és együttműködést
  • A modern kor kihívásainak és szokásainak maximálisan megfelelő, a fiatal munkavállalók számára megszokott kommunikációs környezet növeli a vállalat presztízsét a munkavállalók szemében
  • Növeli a szakmai problémák megoldásának hatékonyságát, mert könnyen és gyorsan lehet bevonni más területen dolgozó munkatársakat a munkába
  • A szervezeti „best practise” összegyűjtésével a szervezeti tudás könnyen előhívható módon tárolódik
  • Az interaktív, korszerű és élménydús kommunikáció növeli a HR népszerűségét a munkatársak között

Vállalati közösségi tér: érvek – ellenérvek

„Már így is állandóan a közösségi hálózatokon lógnak a munkatársak.” – A közösségi hálózatok alkalmazását azért nem célszerű tiltani, mert akkor a munkavállaló a munkaideje nagy részét azzal fogja tölteni, hogy a saját mobilinternetjén, okostelefonján keresztül csatlakozzon ezekhez. A vállalati közösségi tér alkalmazásával a munkavállaló nem szakad ki teljesen a megszokott hírfolyamból, viszont kontrollált tartalommal, a szervezet hatékonyságát növelve tudja a pihenőidejét eltölteni.

„Félek, hogy kevesebb időt fognak munkával tölteni.” – A kutatások szerint a több kisebb szünet segíti a kreatív alkotómunkát és a munkavállaló örömteli, flow-szerű munkavégzését, ezért kevesebb idő alatt nagyobb teljesítményre képes.

„Nem tudom, hogy lesz-e energiánk és időnk napról napra elegendő tartalommal feltölteni.” – A vállalati közösségi térben a munkatársak nem csak használói, hanem interaktív alkotói is a rendszernek, így a tartalom jelentős részét a munkavállalók maguk szolgáltatják (a HR kontrollja mellett), ezáltal a vállalati értékteremtéshez is hozzájárulnak és lojálisabbá is válnak a vállalat iránt.

Print Friendly, PDF & Email