Toborzás, egymástól

– gondolatok –

 

I.

A minap az egyik neves biztosítótársaság vezetőjével beszélgettem a szakma megítéléséről, tendenciákról, amikor a következő mondat hangzott el:

Sajnos a nagy versenyben sokszor a hangsúly az ügyfél megszerzéséről az üzletkötők megszerzésére tevődik át.

Hová tűnt az ügyfél fontossága?

 

II.

Nem szeretem a mai magyar filmeket. Ha megjelenik egy új film, szinte meg sem kell néznem a szereposztást, úgyis tudom, kik fogják játszani a főbb szerepeket. Ugyanazok a színészek, csak a film címe más. Gyakran egy szereplő ismeretében még a társait is meg tudom nevezni.

Hiába, van, aki csak a saját régi kollégáival szeret és tud dolgozni.

Nincs ez másként a biztosítószakmában sem.

Szokták mondani, hogy kicsi ez a szakma és mindenki ismer szinte mindenkit. Az is közszájon forog, hogy a biztosítók közötti körbejárásnak meghatározott iránya van. Avatott szemlélő meg tudja jósolni, hogy egy biztosítós aktuális helyzetéből milyen irányba mozdulhat. Más szóval egyirányú lenne a haladási irány? Jobban belegondolva sok igazságot találok benne, de nem veszem a bátorságot az általam is ismert irányok megnevezésére.

 

III.

„Aki elvihető, az had menjen.” – Hallani néha a vezetőink szájából. Tényleg így van, vagy csak savanyú a szőlő? Mi az oka, hogy vált egy „sztár” üzletkötő? A pénz? A főnök? A megbecsülés hiánya? Vagy kiégés előtti menekülési útvonal? Amikor még a múlt eredményei alapján jó szerződést tud kötni egy konkurens biztosítónál? Hova lesz ilyenkor a hitelesség az ügyfél szemében? Tényleg jobb az új?

Ezernyi kérdés, valószínűleg még több válasz, hiszen az esetek különbözőek.

/Ha valakinek vannak válaszai, jó lenne olvasni őket: www.magabiztos.hu/

 

IV.

Vannak cégek, ahol az üzletkötők képzése fókuszban van, van ahol csak a legszükségesebb oktatásra van pénz és készség. Egy biztos, egy üzletkötő értéke évről évre emelkedik a ráköltött oktatások és a szakmai fejlődés következtében. Már az első évben többszázezer forintba kerül egy új munkatárs képzése. Egy többéves üzletkötő értéke a cég számára többmillió forintos nagyságrendet jelent.

Nagyon bízom benne, hogy a cikk nem olyan gondolatokat indít el a kedves olvasók fejében, hogy az adatokat látva nagyon is jó üzletnek tűnik az egymástól való toborzás.

Félreértések elkerülése végett a varázsszó: a MEGTARTÁS.

Már egy elsőéves kolléga esetében is a kimutatható összegeken felüli értékek jelennek meg, ami később tovább halmozódik. Üzleti gondolkodásmóddal kevesebb energiát és pénzt jelent a meglévő állomány megtartása, mint folyamatosan új emberek felvétele.

Arra, hogy miként lehet ezt elérni, egy jó vezetői workshopot javaslok a kedves vezető kollégáknak.

 

Print Friendly, PDF & Email

Hozzászólás beküldése

*