A vállalati közösségi tér egy belső portál a vállalatnál dolgozó munkatársak számára, ahol interaktívan tudnak információt megosztani egymással. A portál funkciói a szervezet saját igényei szerint alakíthatóak ki, így dokumentum- vagy fotótár, naptár, chat, fórum, játék alkalmazásokat is használhatnak rajta a munkatársak. Emellett a vállalati közösségi tér keretein belül nyomon követhető a munkatársak képzési fejlődése, és a HR által kezelt személyi adatok könnyen, egy helyen kezelhetőek, további szűrések, adatbányászások végezhetőek.
A munkatársak önmotivált rendszerhasználatát interaktív, játékos és izgalmas elemekkel érjük el.
A vállalati közösségi tér kiváló területileg szórt, központi vezetésű vállalatok számára, eredményesen alkalmazható kommunikáció, tanulás és információ-megosztás esetén.
Az általunk fejlesztett vállalati közösségi tér HR és PR megközelítésben alkalmas:
- HR adatbázis kialakítására, egyéni, online űrlapok segítségével, amik fényképes, mindig naprakész adatokat tesznek elérhetővé
- a cég életével kapcsolatos színes, képes hírek publikálására
- interaktív cégen belüli kommunikációra (egyéni és csoportos szinten is)
- fórum, chat, blog működtetésére
- dokumentumok, körlevelek, nyomtatványok egy helyen való tematikus tárolására, letöltésére
- egyéni dokumentumok, információk feltöltésére a HR felügyelete mellett
- motiváló játékok, kampányok meghirdetésére
- e-learning kurzusok indítására, online-tanulás szolgáltatására
- céges naptár vezetésére egyénekhez rendelt tartalommal
- egyéni szűrésekre, statisztikák készítésére, adatbányászatra tanulmányi és HR szempontból egyaránt.
Mi a vállalati közösségi tér előnye?
- Könnyen, gyorsan lehet megszólítani a munkatársakat és terjeszteni a szervezeti híreket, a belső kommunikációs folyamatok kézben tartásával a HR szerepe erősödik
- Informális, nem az ügyfeleknek szól, ezért a vállalat saját nyelvezetének használatával összekovácsoló, hangulatjavító hatása van
- Azáltal, hogy a tartalmakat a munkatársak is feltölthetik, újfajta munkavállalói magatartást érünk el, ahol a munkatársak nem csak alkalmazói és tanulói a rendszernek, hanem létrehozói és alkotói is
- A munkatársak a pihenőidejüket is szervezeti környezetben töltik el, így elkötelezettebbé válnak a vállalat irányába
- A chat és fórum alkalmazások növelik a szervezet különböző szintjei és egységei közötti kommunikációt és együttműködést
- A modern kor kihívásainak és szokásainak maximálisan megfelelő, a fiatal munkavállalók számára megszokott kommunikációs környezet növeli a vállalat presztízsét a munkavállalók szemében
- Növeli a szakmai problémák megoldásának hatékonyságát, mert könnyen és gyorsan lehet bevonni más területen dolgozó munkatársakat a munkába
- A szervezeti „best practise” összegyűjtésével a szervezeti tudás könnyen előhívható módon tárolódik
- Az interaktív, korszerű és élménydús kommunikáció növeli a HR népszerűségét a munkatársak között
Vállalati közösségi tér: érvek – ellenérvek
„Már így is állandóan a közösségi hálózatokon lógnak a munkatársak.” – A közösségi hálózatok alkalmazását azért nem célszerű tiltani, mert akkor a munkavállaló a munkaideje nagy részét azzal fogja tölteni, hogy a saját mobilinternetjén, okostelefonján keresztül csatlakozzon ezekhez. A vállalati közösségi tér alkalmazásával a munkavállaló nem szakad ki teljesen a megszokott hírfolyamból, viszont kontrollált tartalommal, a szervezet hatékonyságát növelve tudja a pihenőidejét eltölteni.
„Félek, hogy kevesebb időt fognak munkával tölteni.” – A kutatások szerint a több kisebb szünet segíti a kreatív alkotómunkát és a munkavállaló örömteli, flow-szerű munkavégzését, ezért kevesebb idő alatt nagyobb teljesítményre képes.
„Nem tudom, hogy lesz-e energiánk és időnk napról napra elegendő tartalommal feltölteni.” – A vállalati közösségi térben a munkatársak nem csak használói, hanem interaktív alkotói is a rendszernek, így a tartalom jelentős részét a munkavállalók maguk szolgáltatják (a HR kontrollja mellett), ezáltal a vállalati értékteremtéshez is hozzájárulnak és lojálisabbá is válnak a vállalat iránt.